Reijo Ropponen toteaa:
“Ollessani VR Osakeyhtiön palveluksessa kunnossapitopalvelujen tuotantopäällikkönä, VR lähti yhdessä HL-Industrialin kanssa kehittämään raskaan ratatyökaluston kulutusosia tavoitteenaan elominioida kulutusosien kenttäkorjaukset minimiin. Keskeistä oli maksimoida kaikista niukin resurssi, eli aika, jolla kone oli käytettävissä tuotantokäyttöön.
Nykyään koko kaluston keskeiset kulutusosat eli tukemis- ja sepelinpuhdistuskoneissa, sepeliauroissa ja raiteenvaihtokoneessa ovat kovametallilaatoilla panssaroituja.
Esimerkiksi radan tukemiskoneiden tukehakut joutuvat alttiiksi erittäin kovalle kulutukselle sepelöidyn raidepatjan tuennassa. Kovametalllilaatoilla panssaroidut tukehakut kestävät koko työskentelykauden, jolloin turhista irrotuksista ja kiinnityksistä aiheutuvat sekä komponenttien kuljetuksesta muodostuvat kustannukset jäävät kokonaan pois. Myös kiinnityspinnat säilyvät vaurioitumatta, kun turhat vaihdot minimoituvat.
Sepelin käsittelyssä volframikarbidilaatoitetuilla kulutusosilla saavutetaan hyvä isku- ja hankauskestävyys. Osat jotka aikaisemmin vaativat jatkuvaa kovahitsausta tai osien vaihtoa kestävät tällä menetelmällä käyttökohteen mukaan 5 – 10 kertaa pidempään.Install and forGET -tuotteiden ylivoimaiset kulutuskestävyysominaisuudet tuottavat organisaatiollemme huomattavia säästöjä pitkäikäisyytensä ja huoltovapautensa ansiosta.
Olemme voineet minimoida tuotantohäiriöt ja ennen kaikkea seisokkiajat olemattomiin. Näillä tuotteilla saamamme lisäarvo toteutuu tuottavuuden ja työturvallisuuden merkittävänä nousuna”.